CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 18. dubna 2018

E. Grieg - Peer Gynt aneb Další z vděčných poslechů

Tento článek vznikl díky Olze Kovaříkové, která poslala pár tipů k tomuto velmi populárnímu poslechu, já připojím pár svých vyzkoušených aktivit a budu ráda, když i Vy se podělíte.

Také bych Vás ráda poprosila, zda byste pátrali po pěkných nápadech na mapě 1000+1 blog, Španělé jsou ve výuce hudební výchovy opravdu dobří, já sama nemám kapacitu na to vše projít, ale když každý z nás občas klikne, třeba objevíme něco nového:-)

Tipy od Olgy:
"Našla jsem v Hudební výchově 2/2015 inspiraci od Jitky Kopřivové (s. 28). Půjčila jsem si od ní text k doplnění a inspirovala jsem se rytmickým cvičením, které jsem ale upravila do 6/8 rytmu, aby sedělo s s hudbou části Ráno.


Postup: 
Vyplní sami pracovní list, pak se naučíme systémem všichni všechno rytmy k Ráno nejprve vytleskat (je to dost pomalu, chce si to pustit, aby člověk držel tempo). Pak rozdělíme na skupiny a zkusíme dohromady. Poté můžeme rozdat nástroje a zkusit s hudbou (vejde se to tam celkem jen 6x, lze je postupně přidávat, aby s Griegem rostli dynamicky). Pokud bude čas, můžeme využít nápad od Jitky K. a na druhou stranu listu je nechat namalovat dojmy z písně."
Pracovní list:


"Pak jim pustím s automatickými titulky zjednodušený příběh:" 

"A konečně si to zahrajeme na BMW s dokonalým Musication:"

Mockrát Olze děkuji, že se pídí po nových zdrojích a dělí se :-)

Pár mých tipů:

Ve sluji krále hor:
Ráda využívám hry na tělo, (inspirováno aktivitou z Listen up), kdy si s dětmi vymyslíme tři pohyby:

TYTY - pleskání
TÁ - tlesk
TÁJÁ - zkřížené plesknutí dlaněmi o loket

Pak zkoušíme hrát na tělo do poslechu. TYTY TYTY TYTY TÁ TYTY TÁ TYTY TÁ
                                                                TYTY TYTY TYTY TYTY TYTY TYTY TÁJÁ ....
Můžete zkusit graficky zaznamenat, ale zvládli jsme relativně dobře i bez záznamu.
Velmi dobře funguje i jednoduchá hra na tělo podle videa:

Ještě nabídnu jedno video, které se mi líbí, ale nestihla jsem ho ještě vyzkoušet na dětech:-)

To je protentokrát vše. Užívejte krásných jarních dní! 








Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/