CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

pondělí 13. listopadu 2017

A. Vivaldi - Čtvero ročních dob aneb Zase jeden aktivní poslech.-)

Už začínám mít trochu špatný pocit, že zde v poslední době hodně vařím z populární hudby, a proto jsem se rozhodla podělit o poslech, se kterým jsem pracovala v sedmých třídách při seznámení s concertem grossem. Asi jako všichni, používám i já k tomuto Vivaldiho Čtvero ročních dob. Budu mít velkou radost, když se podělíte se svými nápady. Věřte, že já z tohoto sdílení mám také jen dobrý pocit:-)
Motivace - Hra na tělo - bouřka
To funguje pokaždé, když s dětmi dělám, mnoho z Vás jistě zná. Napodobujeme zvukově bouřku, děti hádají, co jim zvuk připomíná a vždy se trefí.
Tření dlaní o sebe = zvedání větru před bouřkou
Luskání = poprchávání
Pleskání o stehna - déšť - zesilujeme
Výskok/dupnutí/bouchnutí do lavice - hrom


Práce s pracovním listem
Začínáme Létem, abychom měli vazbu ke hře na tělo, používám grafický záznam a sestřih hudby pana prof. Herdena z My pozor dáme a nejen posloucháme.
Vivaldi - Léto

Videa s hudbou naleznete:

Hra do Podzimu - hudba s mapou ZDE
A když je ten podzim, tak jsem vytvořila ze dvou nalezených grafických záznamů jeden a vzniklo toto. Místo nástrojů jsme nejdříve zvolili hru na lavici a tleskání.
Pokud Vám nepomůže video z realizace, mrkněte na nepříliš čitelné, ale funkční video ZDE .


Opět platí, že ráda na vyžádání zašlu pracovní list i grafický záznam v PDF a také pořád platí, že jsem jenom člověk, takže i korektura je opravdu vítána:-)
Těším se na Vaše nápady a postřehy.

2 komentáře:

  1. Dobrý den, mohla bych poprosit o zaslání pracovního listu v pdf?

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je bouřka, že by to chtěla udělat projekty hromosvodů, kdyby od nich létaly i blesky. Slušné hromobití. :) My to ve škole ale využíváme taky. Prostě hra na tělo podle mě patří k něčemu, co si děti fakt užívají a nejsou na to potřeba pomůcky. :) A zatím jsem se teda nesetkal s odporem. ;-)

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/