CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

úterý 19. září 2017

Nejstarší české hudební památky aneb Taková normální hodina:-)

Tak už jsem v tom správném pracovním tempu, proto tento článek věnuji hodině, která se navzdory nechytlavému tématu docela povedla. Dělala jsem ve specifické 9. třídě ve složení 17 kluků a 8 holek a 1 paní asistentka. Nenabídnu nic objevného, ale myslím, že se najde skupina učitelů, které se to bude hodit.

Prosím, sledujte a doplňujte komentáře pod články! Najdete v nich mnohdy další inspiraci od ostatních, děkuji paní Ditě Lorencové za doplnění tohoto článku, doufám, že "popíchne" i Vás ostatní.:-)

Motivace - losování
Každý si vylosoval jednu z následujících kartiček a měl se zamyslet nad tématem hodiny. Pokusit se přečíst, co na dané kartičce je. Nad luštěním jsme se docela pobavili:-) Upozornit na notaci, pravopis,...
Rytmizace daných textů - ostinato hrou na tělo
Původně jsem chtěla zařadit hned po motivaci, ale protože jsme se rozpovídali, přešla jsem k pracovnímu listu níže a rytmizaci karet zařadila až k rozezpívání.
Hospodine - TÁ TÁ TÁ TÁ
Pomiluj ny - TYTY TYTY
Mír v zemi - TÁJ TYTY  -
Krleš - NIC TYTY

Melodizace na boomwhackery ve stejném rytmu:
4) Práce s pracovním listem
Dětem už je téma částečně známé z dějepisu a literatury, myslím, že se dá velmi dobře propojit, proto jsme společně povídali a přitom doplňovali pracovní list.
 Ukázky:

Doplnění:





Obecně mi velmi dobře fungují s velkými dětmi pracovní listy a zbývá pak ještě dost času z hodiny na muzicírování. Pokud budete chtít poslat v PDF nebo ve Wordu, ráda pošlu. Máte nějaký lepší nápad k této látce? Sem s ním:-)

1 komentář:

  1. Já myslím, že tohle je docela dobrý nápad. Prostě i hudebníci by měli znát trochu té historie. :) Já osobně jsem si s dětma v ZUŠce po dohodě se základní školou vymínil exkurzi do Poličky, kde je rodiště Bohuslava Martinů. Pro mě osobně fascinující skladatel a příběh. Viděli jsme sice jenom trochu, protože v části expozice probíhala rekonstrukce památek, ale i tak to bylo fajn a děcka si to užily. Je to zase něco jiného. :)

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/