CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

pátek 25. listopadu 2016

P. I. Čajkovskij - Louskáček aneb Za málo peněz...

Aktualizace 16.1.18
Videotipy od Olgy Kovaříkové, děkuji!!
Pro boomwhackers:
Pro orffovy nástroje:



Aktualizace 11.12.2017
Podělím se o video z dnešní hodiny, funguje to i s velkými, zkuste také:-)


Na začátku dnešního článku se musím trochu omluvit, že nedržím týdenní frekvenci, sešlo se mi hodně práce, takže zvolním na frekvenci 1x za 10-14 dní tak, aby mě to stále bavilo a nehonilo:-).
Jak jsem slíbila bude to o Louskáčkovi, kdy na začátku byla vzpomínka na hrátky s vlašskými ořechy a nákup lístků na dětské představení do Národního divadla, pak jsem trochu hledala a nakonec jsem zjistila, že nabídnu dokonalejší aktivity ze zahraničí a budu doufat, že Vám tak alespoň ušetřím práci s hledáním.
1) Aktivita s tácky/vlašskými ořechy
Nahrávka k doprovodu ZDE
Tácky pořídíte v jakémkoli papírnictví, já pořídila za 2 koruny/ks a koupila jich rovnou 50.Do papírových bych nešla, už z videa je zřejmé, že by to bylo tak na jednu hru. Pokud se chcete vyhnout velkým pohybům, jednoduše nahraďte dva tácky dvěma vlašskými ořechy a hrajte v lavici.
Jednodušší verze:
Video k zápisu naleznete ZDE. Jde obdobný hudební zahraniční blog a naleznete tam plno dalších nápadů.
 2) A zase ty kelímky
Ještě pořád jste si nepořídili kelímky? Tak Vás možná už přesvědčím, že byste to měli změnit:-) První video bych volila s mladším druhým stupněm (mimochodem všimněte si nástrojů v pozadí, to je můj sen) a druhé se staršími, ale využijte,jak je libo.

a) využijte stejné nahrávky jako u tácků.

b) Nahrávka k doprovodu ZDE


3) Princip poslechové mapy - kresba během poslechu
Tento styl práce s poslechem mám také ráda, nabízím můj překlad, originál naleznete ZDE
Nahrávka ZDE
To je pro tentokrát vše, i když mám nápadů ještě dosti, budu ráda, když přispějete jakkoli, třeba i jen nalezenými odkazy, přeci jen i můj den má 24h. 


1 komentář:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=bL2zuOx24GM&fbclid=IwAR116dpC4xKmPL1NYr-2FHpkI-h_4tahQmeMbu6Uxb0rXmVNZpzcO7Gxmk4

    OdpovědětVymazat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/