CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

středa 19. října 2016

Blues a improvizace v pentatonice aneb Hrajeme nejen na tělo

Dneska to bude o cizích tipech pro jazzovou hodinu, ale z jejich využití jsem nadšená. Až vyzkoušíte i vy, napište, prosím, komentář, zda nadšení sdílíte nebo ne.
Zdrojů, ze kterých jsem čerpala je několik, všechny postupně odhalím:-)
1) Aktivity ideální na začátek hodiny
Tyto aktivity jsou pěkné i jako seznamovací, ale toto období jsme již prošvihli... Pan Ciro Paduano ve videu poskládal několik aktivit, všechny jsou velmi jednoduché, efektní a hlavně dětmi opravdu oblíbené:-) Určitě doporučuji zhlédnutí všech jeho videí - skvělá studnice nápadů.
2) Blues na cestu poslední a hra na tělo
Propojila bych s českým prvkem, proto Blues na cestu poslední, také na učení je tempo velmi pomalé, což jistě uvítáte. Na videu jednoduše "nakoukáte" několik základních rytmů. Pokud ne, dejte mi vědět, dotočila bych instruktážní videa. Můžete hlasovat vpravo vedle toplistu v anketě.
Můžete děti rozdělit na několik hlasů, každý pak hraje na tělo svůj rytmus prvních 8 taktů a poslední 4 takty od slov "Nás jsi nechal..."  hrají společně viz video (od 1:42). Podobně se stejnou skladbou pracují i ZDE
Aktualizace 7.9.2017:
Připojuji notaci fungující hry na tělo:-)



3) Můžete vymyslet hru na tělo k jednoduchému zápisu a připojit ji k ostatním:

4) Improvizace, kterou zvládne každý
K této aktivitě mě navedlo toto video:
Učitelský blog v angličtině, kde je celá aktivita popsána najdete ZDE. Hudebních podkladů najdete na youtube hodně. Já jsem vybrala následující, pro improvizaci stačí, když vyndáte nepotřebné kameny, nahrávka je v a moll, vyndáte tedy kameny f a h. Pokud se nebojíte experimentu a trochu vzruchu při hodině, vyzkoušejte improvizaci na interaktivní tabuli, kdy ten, kdo chce, hraje přímo na klaviatuře nebo zvonkohře na tabuli, ale využila bych jen pro zpestření, jinak bych dala přednost skutečným nástrojům. Klavír naleznete ZDE, zvonkohru ZDE. Abyste "zaměstnali" celou třídu, ten, kdo nehraje na nástroj, hraje osvojenou hru na tělo :-)
Těším se na Vaše reflexe a komentáře.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/