CHCETE PODPOŘIT TENTO BLOG?

Sdílejte své náměty k výuce zasláním na email corkalenka@gmail.com. Pokud je Vám bližší finanční podpora, můžete tak učinit zasláním jakékoli částky na číslo účtu: 1027540618/5500.

Děkuji všem, kteří již tak učinili:-)

čtvrtek 25. února 2016

Kdo si hraje, nezlobí II

Už tady byla řeč o momentu překvapení, který ve třídě funguje, dnes jsem připravila 3 tipy, při kterých možná překvapíte i sami sebe:-)
Skladatelská hra
Tentokrát každý dostane pracovní list a dle libosti jej vybarví v barvách hry na tělo ve 2/4 taktu. Čtvereček=ty(osminka) obdélník tá (čtvrtka), nevybarvené pole=pauza. Složí tak svou vlastní rytmickou skladbu pro hru na tělo, kterou následně předvede ve štafetě. Důležité je, aby děti při této hře cítily dvoudobé metrum, pomůže například přešlapování z jedné nohy na druhou nebo poklep učitele na buben či jiný bicí nástroj. Ve štafetě tak nedojde k porušení rytmu.

Skladba pak může vypadat třeba takto:

Dum dum song
To je velmi oblíbená zpěvní hra, kterou jsem před časem našla na youtube, skvělá pro práci v kruhu, jdou použít i kelímky nebo ji můžete doprovodit hrou na tělo (viz. video), na bw, složit český text, .... Například nám vzniklo: Hrají dohromady naše těla. Hrají dohromady, pořád dohromady, hrají dohromady naše těla a jsou skvělá kapela.:-)

Kolíčková kolečka
Známý montessori prvek. Kolečka jsou vděčná zejména pro práci ve dvojici. Nabízím zde rytmické kolečko i se štítky na kolíčky. Dají se vytvořit i se začátky známých písniček (kolíčky pak obsahují jména písniček), hudební nástroje, hudební skladatelé, hudební abeceda, dějiny hudby,...co Vás napadne.
Jednotlivé rytmy by měly děti přiřadit a nejlépe i reprodukovat na nějaký rytmický nástroj, nebo třeba na PETvíčka, dřívka od nanuků, plechovky,...

Budu ráda za další komentáře, pořád mi trochu chybí reakce z hodin, případně další nápady. Mám pocit, že učitelé často "syslí" sami pro sebe, aby nikdo nemohl učit tak dobře jako oni:-). Podělte se, pomůžete tak mnoha dalším a potěšíte jistě i mnoho dětí, na kterých budou Vaše nápady vyzkoušeny:-). Ale moc děkuji za pěkné pochvalné emaily, které mi k blogu chodí, mám radost, že jsem se mnoha z Vás trefila do učebního vkusu:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zajímavé odkazy:
http://www.hudebnivychova.cz/